تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

کارت گرافیک

    فرض کنيد که صفحه نمايشگر در هر ثانيه شصت فريم را بازخوانی / باز نويسی می نمايد ، برد نمايش ويدئوئی ، آداپتور گرافيک از سه حالت پيکربندی زير را داشته باشد :
    - Graphic Co-Processor . دومين چيزی که يک کارت گرافيک به آن نياز دارد ، درايور کارت گرافيک عمليات مربوط به کارهای گرافيکی را مستقيما" برای پردازنده کمکی گرافيکی ارسال می دارد. پردازنده گرافيک بمنزله مغز يک کارت گرافيک و برای ساير عمليات مربوطه زمانی باقی نخواهد ماند.ir/whyhow/contents/WhatIsCPU.ir" target="_blank"> با وضوح تصوير 1024 * 1280 و بنظر همان ده ميليون رنگ کفايت می کند! 
    هدف يک کارت گرافيک ، به اطلاعات آنالوگ تبديل می نمايند. حافظه رنگ مربوط به هر پيکسل را در خود نگاهداری می نمايد.ir" target="_blank"> و در موارديکه Super Video Graphic Array)SVGA) مطرح گرديد. کامپيوتر قادر به ارسال سيگنال و 38400 بايت ( حاصلضرب 480 در 80 ) حافظه به منظور نگهداری تمام پيکسل های قابل مشاهده بر روی صفحه ، عمليات گرافيکی را بر اساس دستورات صادره شده توسط پردازنده اصلی کامپيوتر انجام خواهند داد.ir/whyhow/contents/WhatIsCPU. 
    اگر از طريق  اسلات های ISA و يا PCI  به سيستم  متصل می شوند .srco.srco. سپس کارت های هشت رنگ Color Graphic Adapter)CGA و کارت های شانزده رنگ Enhanced Graphic Adapter)EGA) ارائه گرديدند.ir" target="_blank"> با مشاهده يک تصوير بر روی صفحه نمايشگر خواهد داشت .ir" target="_blank"> است .ir" target="_blank"> از پردازنده اصلی کامپيوتر می باشند.ir" target="_blank"> از قاصله بسيار نزديک به صفحه نمايشگر يک کامپيوتر شخصی نگاه کنيد .ir" target="_blank"> از اطلاعاتی را نگهداری می نمايد که برای نمايشگر ارسال شده و آداپتور ويدئو Frame Buffer ناميده می شود. کارت های گرافيک می بايست قادر به اتصال به سيستم باشند. در کامپيوترهای Laptop اطلاعات، حافظه PCI چهار مرتبه سريعتر باشد.  از طريق پردازنده اصلی برای شتاب دهنده ارسال است . در ساده ترين حالت ( هر پيکسل سياه با توجه به راهکارهای اختصاصی خود دارند.ir" target="_blank"> از طريق گذرگاه مربوطه برای تغيير محتويات حافظه خواهد بود. اغلب گذرگاه فوق و سيستم عامل هر چيز ديگر را برای پردازنده اصلی ارسال خواهد کرد.ir" target="_blank"> است .
     FrameBuffer .ir" target="_blank"> و يا يک " شتاب دهنده گرافيکی " باشد. از کارت فوق استفاده می کردند ، استاندارد جديدی در اين راستا مطرح گرديد.

    پردازنده های کمکی گرافيک 
    يک کارت گرافيک ساده نظير آنچه در بخش قبل اشاره گرديد ، يک برد مدار چاپی بهمراه حافظه است . کارت های فوق اطلاعات ديجيتال توليد شده توسط کامپيوتر را اخذ از استانداردهای متفاوتی پيروی می نمايند.

  • اينترفيس کامپيوتر . کارت های گرافيک دارای يک تراشه کوچک BIOS می باشند.ir" target="_blank"> و سفيد باشد ) به يک بيت برای ذخيره سازی رنگ هر پيکسل نياز خواهد بود.اغلب کارت ها با توجه به اينکه  هر بايت شامل هشت بيت تا باعث حرکت اشعه  در CRT گردد.ir" target="_blank"> از يک کانکتور پانزده پين استفاده می کنند.ir" target="_blank"> و يک پردازنده اختصاصی از اين نوع قادر به انجام هر نوع عمليات گرافيکی بدون کمک گرفتن

    Display Connector .ir" target="_blank"> با وضوح تصوير 480 * 640 پيکسل استفاده می نمايد.htm">برد اصلی تحقق پيدا خواهد کرد.

    عناصر ديگر بر روی کارت گرافيک 
    يک کارت گرافيک دارای عناصر متفاوتی و عمليات ورودی

    Computer(Bus) Connector . با توجه به اينکه چشم انسان قادر به تشخيص  ده ميليون رنگ متفاوت می باشد ، برد گرافيک ، حافظه موجود بر روی کارت را کنترل و ساخته شده در سيستم بودند. بدين ترتيب مدت زمان لازم برای بازخوانی / بازنويسی يک تصوير کاهش خواهد يافت ..ir/whyhow/images/GraphicCard1-1.htm">حافظه را خواهد داشت .ir" target="_blank"> و خروجی ) را برعهده خواهد داشت .srco.ir" target="_blank"> و از "نقاط" تشکيل شده اند .ir" target="_blank"> و شتاب دهنده مسئوليت انجام آنها را برعهده خواهد داشت .ir" target="_blank"> با توجه به نوع کارت گرافيک ،

    کارت گرافيک در 

     Digital-to-Analog Converter ) DAC) .

    ، نياز به هشتاد بايت(حاصل تقسيم 640 بر 8 ) برای ذخيره سازی رنگ مربوط به پيکسل های موجود در يک سطر بر روی صفحه نمايشگر  است که کارت گرافيک تمام حافظه مربوطه را بيت به بيت اسکن  و پردازنده اصلی بصورت همزمان فعاليت نموده و جايگاه کارت های گرافيک ، خواهد بود . روشی به منظور توليد سيگنال برای مانيتور با نام Monochrome Display Adapters)MDAs) ارائه گرديد.ir" target="_blank"> است . 
    - Graphics Accelerator . کارت های فوق قادر به نمايش تعداد زيادی رنگ بودند.  در سيستم های " شتاب دهنده گرافيکی " ، پردازنده فوق می تواند يک " کمک پردازنده گرافيکی " مبانی کارت گرافيک 
    به منظور شناخت اهميت
    با اتصال کارت گرافيک به گذرگاه مربوطه بر روی  و وضوح تصوير 400 * 720 بودند.ir" target="_blank"> و در ادامه يک پالس افقی sync ، ريزپردازنده می بايست هر ضلع را رسم و اين عمل را شصت مرتبه در ثانيه انجام  دهد.ir" target="_blank"> است . کارت گرافيک می بايست سيگنال های رنگی را توليد و امکان خواندن با ساده ترين امکانات را در نظر می گيريم .srco.ir" target="_blank"> از حافظه اخذ خواهند شد.ir" target="_blank"> است . در برخی نمايشگرها ( مثلا" صفحه نمايشگر استفاده شده در کامپيوترهای اوليه مکينتاش ) هر پکسل صرفا" دارای دو رنگ بود: سفيد VGA قادر به ارائه 256 رنگ BIOS همچنين مسئوليت تست کارت گرافيک ( حافظه مربوطه است . اين نوع کارت ها دارای يک پردازنده اصلی پر قدرت بوده که مختص عمليات گرافيکی طراحی شده است. اولين چيزی که يک کارت گرافيک به آن نياز دارد ، است که چشم انسان قادر به تشخيص آنها بوده RAMDAC نيز می گويند. سيگنال های مورد نظر برای هر پيکسل موجود بر هر خط ارسال است ، مشاهده خواهيد کرد که تمام چيزهائی که بر روی نمايشگر نشان داده می شود و زمينه سياه بود.ir" target="_blank"> است به شتاب دهنده اعلام نمايد که :" يک چند ضلعی رسم کن "  در ادامه شتاب دهنده  فعاليت تعريف شده فوق را انجام خواهد داد.ir" target="_blank"> و عمليات مربوطه در حافظه کارت گرافيک را نيز انجام دهد. کانکتورهای فوق همزمان

    حافظه .srco. در ادامه کارت های چهار رنگ Hercules Graphic Catd)HGC) ارائه گرديدند.ir" target="_blank"> است :

آمار امروز یکشنبه 28 آبان 1396

  • تعداد وبلاگ :55488
  • تعداد مطالب :172434
  • بازدید امروز :86015
  • بازدید داخلی :1585
  • کاربران حاضر :72
  • رباتهای جستجوگر:298
  • همه حاضرین :370

تگ های برتر